Kuigi Estonian Airi ei soovi riigilt osta Tallink Grupp, vaid viimase suurim omanik Infortar, võib lennufirmasse investeerimine mõjutada ka Tallinki väikeinvestorite rahakotti.
- Tallinki aktsionäridel on tulevikus põhjust loota suurematele dividendidele. Foto: Raul Mee
Arvan, et see mõju on positiivne, ja seda ka juhul, kui Infortari investeering Estonian Airi ei õnnestu nii, nagu seda praegu plaanivad Enn Pant ja Ain Hanschmidt. Näiteks ei jõua Estonian Air loodetud ajal ehk 2016. aastal kasumisse.
Infortari suurim vara on Tallinki aktsiad. Infortari finantsvõimekus suurenes märgatavalt pärast seda, kui 2012. aasta lõpus müüdi 28 miljoni euro eest Tallinki aktsiaid. Eelmisel aastal teenis Infortar Tallinkist omanikutulu 12 miljonit eurot. Ehk kui Pandil ja Hanschmidtil peaks olema raha vaja, siis on Tallink üks koht, kust seda raha võtta, kas dividendidena või aktsiaid müües.
Dividendimaksetest saaksid tulu ka teised Tallinki aktsionärid. Aktsiate müügi puhul seda nii kindlalt väita ei saa. Kui aktsiaid müüakse jupi kaupa ja pikas perioodis, siis hoiab see aktsia hinna madalal. Kui aga Infortar peaks panema müüki kogu osaluse Tallinkis, siis tõenäoliselt soovivad Pant ja Hanschmidt teenida ka korraliku preemia ning see võib aktsia hinna vähemalt lühiajaliselt raketina üles lennutada.
Kui Infortari omanikel peaks Estonian Airiga seoses tekkima plaanitust suurem rahavajadus, siis on neil loomulikult ka alternatiivseid võimalusi lisaks Tallinkile. Infortari varade hulgas on näiteks üle 150 miljoni euro eest kinnisvara, millelt teenitakse väga head renditulu.
Samuti kuulub Infortarile trükifirma Vaba Maa jt ettevõtteid, mida saab vajadusel müüki panna. Lisaks oli Infortari võlakoormus eelmise aasta lõpu seisuga alla 25% varade kogumahust. Mulle aga tundub, et esimene päästerõngas oleks Infortarile siiski Tallinki dividendimaksete suurendamine.
Infortari ja Estonian Airi tehingu õnnestumise järel tasub väikeinvestoritel Tallinki reisijanumbritele ja kvartalitulemustele lisaks jälgida ka Estonian Airi ning Tallinna lennujaama reisijastatistikat. Sarnane soovitus kehtib ka teiste börsifirmade kohta.
Börsifirmade aastaraamatute ja kvartaliaruannete kõrval võiks väikeinvestorite kohustuslikuks lugemisvaraks olla ka börsifirma suuromanike teiste ettevõtete aastaaruanded ning muu kättesaadav info. Börsifirma juhtkonna poolt aktsionäride koosolekuks tehtavate ettepanekute põhjus võib olla suuromanike teiste ettevõtete või investeeringute käekäik.
Seotud lood
Tallinki suuromanik Infortar uuris võimalusi omandada lisaks Estonian Airile ka Leedu lennufirma Air Lituanica, kuid tehing jäi katki.
Tallinki suuromaniku Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt kinnitas, et ettevõte on endiselt Estonian Airist huvitatud, kuigi Euroopa Komisjon hindab juba kolmandat aastat, kas ettevõttesse tehtud riigi rahasüstid olid kooskõlas riigiabi reeglitega ja kas restruktureerimisplaan on piisavalt elujõuline.
Tallinki juhi kohalt taandunud suurärimees Enn Pant saab täna uue ameti, kui temast saab ametlikult Tai Kuningriigi esimene aukonsul Eestis.
Novembris lendas Estonian Airiga 42 140 reisijat, mis on 12,4% rohkem kui mullu samal ajal. Möödunud aasta novembris lendas riikliku lennufirmaga 37 494 reisijat.
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.
Hetkel kuum
Nurm ja Siimann avaldasid, kui palju raha paistab üldse lootust tagasi saada
Täiendatud prokuröri kommentaariga
Tagasi Äripäeva esilehele